دادههای مکانی مردم گستر دائماً توسط کاربران در حال اضافه شدن، تغییر و یا حذف می باشند. به طوریکه از یک منطقه دادههای گوناگون با خصوصیات مختلف تولید میشود. سیاست اغلب وبگاههای مردم گستر، ارائه آخرین نسخه موجود از دادهها به کاربر است، چرا که این اعتقاد وجود دارد که کیفیت دادهها به علت نظارت تعداد زیادی کاربر رو به بهتر شدن بوده و بنابراین، آخرین نسخه از داده، باکیفیتترین آنها خواهد بود. این در حالی است که کیفیت دادههای مکانی، دارای پارامترهای مختلفی از جمله میزان کامل بودن، دقت مکانی، سازگاری منطقی و به روز بودن است که ممکن است الزاماً همگی آنها در یک داده جمع نگردد. به عبارت دیگر، داده باکیفیت در کاربردهای مختلف، معانی متفاوتی خواهد داشت. در این مقاله، رویکردی ارائه شده است که در آن، کاربر تعیین کننده نوع پارامتر کیفیت بوده و داده مناسب برای کاربرد خویش را از میان کلیه دادههای مکانی مردم گستر موجود انتخاب نماید. علاوه بر این، از آنجا که اغلب کاربران سیستمهای مردم مکانی گستر، افراد عادی با دانش کم نقشهای می-باشند، به جای کاربرد فراداده برای ارائه پارامترهای کیفیت به کاربران، از روشهای بصری استفاده میگردد. رویکرد پیشنهادی، برای یک منطقه مورد مطالعه، پیادهسازی گردیده و نتایج مورد ارزیابی قرار گرفته است.
R. Esmaeili, A. Esmaili, F. Naseri, F. Karimipour. Quality Management of Volunteered Geographic Information: Quality Assessment and Representation. GEJ 2013; 4 (4) :51-62 URL: http://gej.issge.ir/article-1-53-fa.html
اسماعیلی رویا، اسماعیلی علی، ناصری فرزین، کریمی پور فرید. مدیریت کیفیت در دادههای مکانی مردم گستر: تعیین کیفیت و ارائه آن به کاربر. نشریه علمی ترویجی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی. 1392; 4 (4) :51-62